top of page

Барбара Жарінов - кураторка проєкту від Фонду розвитку територіального маркетингу "PLACE ID"

Оновлено: 22 вер.

Дослідниця сучасної сценографії, у 2022 році захистила дисертацію на тему «Постапокаліптичні образи в польському театрі ХХІ століття». Продюсерка театру KTO у Кракові. Раніше працювала в Театрі Й. Остерви та Centrum Spotkania Kultur у Любліні, ACK „Chatka Żaka”, Польській Національній Опері. Координувала Фестиваль сценографії та костюму «Сцена, що будується».

_________

В польському театрі тема війни потужно представлена посиланнями на травми минулого.

Проте, за польським східним кордоном, через повномасштабну агресію Росії проти України, війна вирує в теперішньому часі.

Для мене, як для дослідниці, яка вивчає візуалізацію на сцені уявлень пост апокаліптичного світу, надзвичайно важливим був візит в Україну у грудні 2023 року під час резиденції, організованої Галереєю Сценографії.

Найсильніший образ, який залишився в моїй пам’яті після цього візиту – це образ театру як бастіону.

З одного боку, бастіону реалістичного, оскільки театр дає фізичний притулок і сховок для глядачів, найближчих мешканців або переселенців; з іншого боку, бастіону метафоричного, бо захищає українську культуру, мову та ідентичність.

На мою думку, охоронна функція українського театру досягається переважно відмовою від російських творів і заміною їх вітчизняними творами видатних митців. Також помітний поворот до європейської драми, який фільтрується крізь актуальний досвід українців.

____________

Головні партнери проєкту :

Музей театрального, музичного та кіномистецтва України

Фонд розвитку територіального маркетингу "PLACE ID" (Польща)


Проєкт реалізується за підтримки Український культурний фонд

Коментарі


bottom of page